S’aprova el Reglament sobre els requisits organitzatius i les condicions de funcionament de les entitats operatives del sistema financer, la protecció de l’inversor, l’abús de mercat i els acords de garantia financera

04/04/2019

El Consell de Ministres, a proposta del titular en funcions de Finances, Jordi Cinca, ha aprovat, aquest dimecres, el Reglament sobre els requisits organitzatius i les condicions de funcionament de les entitats operatives del sistema financer, la protecció de l’inversor, l’abús de mercat i els acords de garantia financera.

Aquest text desenvolupa la normativa legislativa vigent i acompleix la  implementació del cabal comunitari que es desprèn de l’Acord Monetari i amb la Unió Europea.

Aquest reglament suposa un avenç en l’homogeneïtzació de les normes exigibles a les entitats financeres andorranes en la mesura que aclareix com han d’implementar les entitats operatives del sistema financer certes obligacions. Així mateix, aquest reglament constitueix una millora en la protecció dels clients de serveis d’inversió.

En particular, introdueix millores en els blocs de requisits organitzatius, protecció dels actius dels clients, conflictes d’interès, informació a clients i possibles clients, obligacions d’execució òptima i de tramitació d’ordres de clients, registres, classificació de clients i criteris per considerar instruments financers complexos i no complexos.

La Llei sobre els requisits organitzatius i les condicions de funcionament de les entitats operatives del sistema financer, la protecció de l’inversor, l’abús de mercat i els acords de garantia financera es va aprovar el 2013 i ja va permetre transposar una part de les directives europees d’aquest àmbit. No obstant això, es va fer necessari aprovar la modificació d’aquest text que ha entrat en vigor el març de 2019 per acabar d’aplicar aquestes directives europees.