S’aprova el Reglament sobre el reconeixement de les entitats previstes en la Llei qualificada d’immigració

10/04/2019

El Consell de Ministres, a proposta del titular d’Economia, Innovació i Competitivitat en funcions, Gilbert Saboya, ha aprovat el decret d’aprovació del Reglament sobre el reconeixement de les entitats a què fa referència l’articulat de la Llei qualificada d’immigració.

La normativa defineix què és una entitat reconeguda, regula els requisits que han de complir per ser considerades com a tals, i estableix una relació de les entitats que a partir de l’entrada en vigor ja tindran la consideració de reconegudes. Es tracta d’una llista oberta a la qual es podran adherir noves entitats reconegudes que compleixin els requisits d’aquest Reglament.

En l’articulat de la Llei qualificada de modificació de la Llei qualificada d’immigració, es reforça, en relació amb l’autorització de treball per compte propi, la justificació de la voluntat real, de la persona que sol·licita en l’obtenció, d’invertir i desenvolupar una activitat econòmica a Andorra. En aquest sentit, entre altres requisits, s’introdueix l’obligació de fer efectiu un dipòsit de 15.000 euros a l’Autoritat Financera Andorrana.

Ara bé, per tal de fomentar la captació de talent empresarial i l’arribada d’emprenedors i d’entitats reconegudes, el precepte referit estableix que no és necessari dipositar l’import esmentat anteriorment si la societat andorrana constituïda en virtut de la qual se sol·licita l’autorització d’immigració ho ha estat amb la finalitat de portar a terme un projecte empresarial seleccionat per part d’una de les entitats reconegudes prèviament pel Govern a aquest efecte.