L'AFA participa al seminari AML/CFT supervision for the Securities sector

IOSCO - CSSF

29/10/2019

El Director General de l’AFA, el Sr. Ramón López, ha participat al seminari organitzat per l’IOSCO (International Organisation of Securities Commissions) i la CSSF (Commission de Surveillance du Secteur Financier) anomenat “AML/CFT supervision for the Securities sector” que ha tingut lloc a Luxemburg els 21 i 22 d’octubre de 2019.

En aquesta trobada entre reguladors de mercats de valors i altres membres de la comunitat financera internacional, el Director General de l’AFA ha estat convidat com a ponent a la secció anomenada “International cooperation, the cornestone of cross-border AML/CFT enforcement in the Securities sector” el dilluns 21 d'octubre i com a panelista el dimarts 22 d'octubre.

En les seves intervencions, ha explicat tots els avenços realitzats per Andorra en matèria de regulació i de metodologia de supervisió del sector financer, ressaltant l'homogeneïtzació a nivell Europeu i internacional. Així mateix, el Sr. López, ha emfatitzat l'estreta cooperació entre l’AFA i la UIFAND, el supervisor en matèria de prevenció de blanqueig de capitals i finançament del terrorisme (PBC/FT), en l’exercici de les seves funcions supervisores, fins al punt que es realitzen inspeccions conjuntes a les entitats supervisades. A més, ha explicat com l’AFA aplica la seva metodologia de supervisió basada en riscos. En especial, ha volgut reforçar la idea que el model de supervisió incorpora els resultats d’aquesta cooperació entre supervisors com a variables rellevants per a l’anàlisi de les entitats supervisades des d’un punt de vista prudencial.

Per a més detalls sobre aquest esdeveniment, es pot consultar la web de la CSSF:

Consultar CSSF

També es poden consultar la resta d'esdeveniments oficials en què l'AFA ha participat:

Consultar esdeveniments oficials

Font: Autoritat Financera Andorrana