El Govern aprova el Decret que introdueix les normes internacionals d’informació financera en vigor a la Unió Europea des del 2019

27/03/2019

El Consell de Ministres ha aprovat, a proposta del ministre de Finances, Jordi Cinca, el Decret pel qual s’introdueixen les normes internacionals d’informació financera que estan en vigor a la Unió Europea des de l’1 de gener del 2019, seguint el procés de convergència, en matèria de normativa comptable, tal com estableix el marc comptable aplicable a les entitats operatives del sistema financer andorrà i als organismes d’inversió col·lectiva de dret andorrà de conformitat amb les normes internacionals d’informació financera adoptades a la Unió Europea (NIIF-UE), que han estat alhora adoptades per Andorra (NIIF-Andorra).

El ministre de Finances en funcions, Jordi Cinca, ha explicat en roda de premsa que els comptes de les entitats operatives del sistema financer andorrà i dels organismes d’inversió col·lectiva de dret andorrà s’hauran de fer tenint en compte aquestes normes internacionals.

Cinca ha afegit que el text s’ha aprovat seguint la proposta del Comitè Tècnic, òrgan consultiu del Govern, en matèria de comptabilitat de les entitats operatives del sistema financer andorrà i dels organismes d’inversió col·lectiva.

Font: Autoritat Financera Andorrana / Departament de comunicació del Govern d’Andorra